TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Thursday, November 12, 2009 / -9:22:00 PM
Wanita yang Insaf


Diceritakan bahawa di kaalangan Bani Israil zaman dahulu ada seorang wanita yang sangat cantik & menjadi pelacur kelas tinggi..Dan dia tidak akan melayan seseorang pelanggan melainkan dengan bayaran 100 dinar..
Pada suatu hari, seorang abid(ahli ibadah)terlihatkan wajahnya & dia amat tertarik kepada wanita itu..Maka dia pun berkerja keras untuk mengumpulkan wang 100 dinar..Setelah wang sebanyak itu terkumpul, dia pun pergi ke tempat wanita itu dengan membawa wangnya..Lalu si abid berkata kepada wanita itu,"Aku sangat tertarik kepada wajahmu & sudah lama merindukanmu"..Kata orang abid itu tadi.."Aku telah berkerja sekarang aku sudah dapat  & ini lah..",sambil menunjukkan wang 100 dinar kepada wanita tersebut.."Kalau begitu,marilah masuk ke dalam.."kata wanita..Lalu lelaki itu pun masuk..Wanita tersebut pula naik ke atas katilnya yang diperbuat daripada emas & memanggil lelaki abid itu,"Marilah ke sini.."Lelaki itu pun naik ke atas katil..TETAPI baru sahaja berada di atas katilnya,tiba-tiba dia teringat kepada ALLAH & timbullah rasa takutnya yang luar biasa..Bagaimana nanti bila dia dihadapkan ke hadapan Allah Azza Wajalla?Dia berteriak & meronta2 dari pegangan si wanita.."Lepaskan aku!Aku akan keluar dari sini!"menjerit lelaki itu.."Akan keluar dari sini??",si wanita itu bersuara penuh tanda tanya.."Ya,aku takut kepada Allah!Ambillah wang 100 dinar ini untukmu!"Lantas wanita itu bertanya lagi.."Mengapa engkau tiba-tiba berubah sikap?Tadi engkau katakan yang kau sangat merindukan aku tapi sekarang engkau tidak mahu..?""Aku takut kepada Allah, bagaimana nanti bila aku dihadapkan kepada-Nya!?"jawab lelaki itu tadi..
Tiba-tiba wanita yang telah lama menghambakan diri sebagai pelacur itu juga sedar akan kesalahan & kesesatannya..Tiba-tiba pula hatinya menjadi sangat gementar & takut kepada Allah & berazam berhenti melacurkan diri ketika itu juga.."Kalau begitu, ambillah aku sebagai isterimu..Aku akan bertaubat"..Tetapi lelaki itu menjawab"Tak payah.."Lalu wanita itu berkata lagi,"Engkau mesti berjanji kepadaku bahawa engkau akan berkahwin denganku".."Baiklah",kata lelaki itu kemudian terus lari keluar daripada rumah..
Tinggallah wanita itu seorang diri dalam penyesalan sementara si lelaki terus balik ke negerinya. Si wanita tiada pilihan lain melainkan kecuali ingin berkahwin dengan lelaki yang menyedarkannya itu..Dia terus keluar mencari lelaki itu & bertanya ke sana ke mari. Maka orang yang ditanya pun menunjukkan rumah lelaki abid itu. Apabila diberitahu ada orang mencarinya, si lelaki pergi keluar rumahnya..Ternyata seorang wanita bekas pelacur yang pernah didatanginya ada di situ..Lelaki itu terkejut lantas memekik dengan tersangat kuat & dia mati ketika itu juga..
Si wanita sangat kecewa kerana cita-citanya tidak tercapai lalu dia nekad berkahwin dengan saudara si lelaki abid itu.."Apakah dia mempunyai saudara terdekat?"tanya si wanita.."Ada tetapi dia seorang lelaki yang sangat miskin",kata orang yang menjawabnya.."Tak apa lah,aku akan kahwin juga dengannya.."kata wanita itu..Maka dia pun berkahwin dengan saudara lelaki kepada lelaki abid yang mati itu tadi..Jadilah wanita itu seorang yang SOLEHAH serta bertaubat dengan taubat Nasuha..Dari perkongsian hidupnya itu, dia memperolehi 7 orang anak lelaki yang kesemuanya menjadi orang yang soleh..
Wassalam..



Labels:


13 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • Hobi atau Obsesi??
  • Kisah & Iktibar..
  • Saya tak kan lupa pada senyuman Mak Teh..
  • I apologize for the Inconvenience!
  • Dahsyat Si Kecik Nie..
  • Gabra habis gara-gara...
  • Something New the Red one that really 'Caught My E...
  • Papadom & Suara Kekasih Memanggil2ku
  • Boleh Ajar Saya Makan Sushi????
  • Deepavali


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati