TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Monday, November 2, 2009 / -1:51:00 PM
Saya tak kan lupa pada senyuman Mak Teh..


Saya tak menangis bila lihat Mak Teh dimandikan,saya pun tak menangis bila lihat Mak Teh dikapankan..Tapi bila saya melangkah meninggalkan pusara Mak Teh..baru lah airmata saya bercucuran..Saya tak kan pernah lupa pada senyuman manis Mak Teh,gurauan Mak Teh,usikan Mak Teh..Nanti bila saya pergi ziarah rumah Mak Teh dengan Mak Lang macam selalu,saya tahu..hanya Mak Lang yang menunggu kedatangan saya..tapi Mak Teh..Mak Teh tak ada pun untuk jemput saya di muka pintu..Mak Lang dengan Mak Teh selalu berebut2 nak bercerita itu ini pada saya..sampaikan saya tak tahu nak dengar cerita yang mana 1.. :') Saya seronok sangat bila dengar Mak Lang dengan Mak Teh berceloteh..Macam2 nasihat & petua yang Mak Teh dengan Mak Lang bagi untuk saya amalkan & jadikan panduan..Tapi..nanti kalau saya pergi rumah Mak Teh dengan Mak Lang..tentu saya tak dengar lagi suara Mak Teh dengan Mak Lang nak berebut2 bercerita itu ini lagi pada saya lagi,kan..? :'| Opah menangis bila dapat tahu,Mak Teh dah pergi..Saya terkedu bila dapat berita yang Mak Teh dah pergi..Mak Teh sebagai anak saudara Opah,memang hubungan Mak Teh agak rapat dengan Opah sebab Mak Teh hanya ada Opah sebagai pengganti Ibu Mak Teh yang dah lama pergi menemui-Nya..Kadang-kadang bila Mak Teh ada masalah, pada Ibu saya lah tempat Mak Teh mengadu..Mak Teh..kami semua merindui Mak Teh..tapi kami mesti terima takdir nie bahwa Tuhan tu lebih sayangkan Mak Teh..Mak Teh menanggung penyakit kanser otak tapi waktu kali terakhir jumpa Mak Teh Aidilfitri lepas,Mak Teh nampak makin sihat walaupun tubuh badan Mak Teh memang nampak sangat susut..Masih ada 1 setengah tahun saja lagi jangkahayat Mak Teh yang Doktor ramal..tapi..ALLAH tu lebih mengetahui,rupanya lebih awal Mak Teh pergi meninggalkan kami..Hanya do'a saja yang mampu saya kirimkan buat Mak Teh di sana..Semoga roh Mak Teh dicucuri rahmat & ditempatkan di dalam syurga-Nya..Al-Fatihah..

Footnote: Ya Allah..mungkin tahun nie 'tahun berduka' bagi saya & keluarga..
Lepas Anty Fatimah kembali ke Rahmatullah..Mak Teh pula menyusul.. :'| Tabahkanlah hati-hati kami,Ya Allah..



Labels: ,


20 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • I apologize for the Inconvenience!
  • Dahsyat Si Kecik Nie..
  • Gabra habis gara-gara...
  • Something New the Red one that really 'Caught My E...
  • Papadom & Suara Kekasih Memanggil2ku
  • Boleh Ajar Saya Makan Sushi????
  • Deepavali
  • Stephen Gately (R.I.P)
  • Desktop Deco!
  • Movie,Shashah,Buku & Pantai..


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati