TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Tuesday, January 5, 2010 / -8:00:00 AM
Mana Suami Saya Mak!!


Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit, kata Julia lembut sambil membetulkan pakaian Ahmad. Ahmad tersenyum memandang isterinya.Cantik isteri abang hari ni, Ahmad mencubit pipi Julia lembut.Ayah, ayah, cepat la yah, Liz dan Lin meluru masuk ke bilik kerana
dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.Yelah, yelah, ayah dah siap ni. Julia hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja.
Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan.Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang. Ahmad berkata kepada isterinya tercinta..Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan mengambil masa lebih kurang 4 jam. Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi belakang.Begitu juga dengan isterinya, Julia. Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung,Ahmad berkata dalam hati.Sedikit demi sedikit Ahmad menekan minyak keretanya.Semakin lama keretanya semakin laju dan Ahmad semakin seronok.Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Ahmad cilok kiri, cilok kanan. Habis
semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Ahmad masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni? tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya.Tak ada apa la sayang, rileks cepat sikit kita sampai kampung nanti
Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa. jangan laju sangat bang, Julia takut.Julia cuba memujuk Ahmad supaya memperlahankan kenderaannya.Rileks Julia, tak ada apa-apa, Ahmad terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.Haaa.. kan..tengok..Tak ada apa-apa kan ? kata Ahmad setelah berjaya memotong bas ekspres tadi.Sudah la tu bang..Ha tu ada satu lagi bas ekspres. Julia tengok abang motong diaa.. Ahmad terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.. Ahmad terus membelok ke kanan untuk memotong dan di depannya tersegam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan.. BANG!!
Julia.bangun nak, sayup-sayup terdengar suara emaknya.Julia membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ.Mana abang Ahmad mak? Macammana dengan suami saya, mak? Liza,
Linda.Mana anak-anak saya mak? Bertubi-tubi Julia menyoal emaknya.Julia tak dapat menahan kesedihannya lagi. Julia menangis semahu-mahunya di depan emaknya. Emaknya memandang Julia tepat-tepat.Macamana dengan suami Julia mak, abang Ahmad? Julia masih terus menangis..PANGGG!!. Kepala Julia ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Julia terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?Banyak la engkau punya suami! Muka dahlah tak cun, study pun malas,kerja pun takde, ada hati nak berlaki. Apa punya anak dara la kau
ni??Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang! Asar pun dah nak habis! emaknya terus merungut sambil berlalu keluar dan Julia tersengih keseorangan. ..Rasa macam nak masuk dalam tin biskut!Hahaha.. 

p/s: >.< Moralnya,jangan tido senja2..tak elookkk..



Labels: ,


16 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • Macam kena Pukau..
  • Contest Baru Pulak! ( Contest De Lour Mr Kamera X ...
  • Kerana 10 Sen..
  • 010110 My Lucky ( binary ) Number!Hihi..
  • **STICKY MODE**Top Commenter Contest
  • Memories of 2009 ( Welcome 2010! )
  • Al-Fatihah di atas Pemergian Bonda kepada Syahadah...
  • Happy Birthday to Nana..
  • Cabaran Level Master (TYVM 4 Ur Votes & Comments!)...
  • The Storm Warriors & Key's Char Koay Teow


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati