TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Thursday, December 31, 2009 / -10:21:00 AM
Memories of 2009 ( Welcome 2010! )

Assalamu'alaikum..
Pejam celik,pejam celik,sedar tak sedar dah tiba pun kita di penghujung tahun 2009..Lebih kurang 24jam++ tahun baru 2010 bakal menjelma..Selama mengharungi tahun 2009 segala macam pengalaman dilalui..Ada yang manis untuk dikenang,namun ada juga yang pahit yang tak mampu dilupakan..Apa pun jua yang terjadi Alhamdulillah..saya masih jua tetap teguh berdiri & tabah menghadapi semuanya sehingga lah ke detik ini..
Entah kenapa rasa bagaikan baru semalam saya berada dalam tahun 2009..Esok pula dah nak melangkah ke tahun 2010!MasyaAllah..singkatnya masa,pantasnya waktu yang berlalu..Usia pun semakin menginjak..Amalan pula terasa masih kurang..Masih kah saya punya waktu untuk menghambakan diri pada Allah??Tu lah yang saya fikirkan setiap hari..Moga Tuhan masih lagi memberikan saya kesihatan & kesempatan pada hari esok & hari2 seterusnya untuk saya terus menunaikan kewajipan saya sebagai hamba-Nya yang taat & mengamalkan segala perintah-Nya..
Memandang sekilas pada segala kenangan yang merungkai kesedihan dalam hati saya pada tahun ini dengan kembalinya Aunty Fatimah & Mak Teh saya ke Rahmatullah..Baru malam kelmarin arwah Mak Teh hadir dalam mimpi saya..Dalam mimpi tersebut Mak Teh duduk disebelah saya,kami berbual & sekali-sekala Mak Teh tersenyum sambil memaut lengan saya dengan mesra tapi kemudian mimpi tersebut terhenti sampai di situ saja..Saya tak tahu kenapa & apa pak maksud disebalik mimpi tersebut..Apa pun,saya tak lupa untuk sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah Mak Teh..Semoga Mak Teh aman & bahagia hendaknya di sana.. :')
Saya tidak tahu apa yang akan saya lalaui pada tahun 2010 nanti..Semoga yang baik2 saja berlaku..Tetapi jika sebaliknya,semoga Tuhan berikan saya ketabahan hati & kekuatan iman untuk menghadapinya..
Kehidupan saya sekeluarga melalui kehidupan yang aman & bahagia pada tahun ini seperti juga tahun2 yang sebelumnya,Alhamdulillah..cumanya..kami kekurangan 1 sahaja iaitu cahayamata..Tanggal Mac 2009 nie genaplah 2tahun usia perkahwinan saya & suami tercinta..Agak cemburu juga saya kadang2 bila melihatkan ibu2 yang dah memiliki anak2 yang chumel2 belaka..Dalam hati sering berkata,"Bila lah ku pula dapat miliki bebi2 yang chumel macam bebi2 dorang tu..?"..Hummm..apa kan daya,rezeki masih belum memihak kepada saya & suami agaknya,kan..Tak apa lah,saya & suami akan tetap terus berdo'a semoga suatu hari nanti rumahtangga kami akan lebih berseri dengan kehadiran seorang cahayamata.. :)
Di tahun 2009 juga banyak meninggalkan kenangan manis pada saya dalam dunia blogging..Di sini lah saya 'menjelajahi' dunia dengan lebih luas & juga mengenali ramai rakan2 blogger yang rata2nya sangat friendly,baik hati,mengambil berat & yang sedia membantu bantu di saat saya memerlukan bantuan tidak kira dari segi bantuan sokongan moral atau sebagainya..Antaranya Kak Nza,Adol,Hanie,Bie Azreena,Hada,Nana,Lynn,Bulan,Pearls,Mbak Nura,Aien,Encik Mat Ju,Vee dan anda semua..(Bukan mereka sahaja tetapi nama teman2 yang lain juga termasuklah anda semua juga sentiasa ada DI HATI saya!)Sungguh saya teramat2 menghargai ikatan persahabatan kalian walau sekadar hanya di 'dunia maya'..Semoga kita berpeluang pula untuk bersua-muka satu hari nanti..InsyaAllah..

Semoga 2010 memberi tuah,kebahagiaan,kejayaan & kegembiraan buat saya & juga anda semua..InsyaAllah.. :) Selamat Tinggal 2009..Selamat Datang 2010!


p/s: Ade ke yang dah plan untuk sambut Malam Tahun baru malam nanti? :)
Untuk para remaja & muda-mudi yang nak sambut tahun baru malam nanti,harap2 jangan lah ada yang sambut dengan merempit & berparti sehingga lupa diri & jangan lah sampai melakukan sesuatu yang di luar batasan agama & syariat..

Labels: ,


16 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • Al-Fatihah di atas Pemergian Bonda kepada Syahadah...
  • Happy Birthday to Nana..
  • Cabaran Level Master (TYVM 4 Ur Votes & Comments!)...
  • The Storm Warriors & Key's Char Koay Teow
  • Bercita2 Mahu Menjadi Jutawan Internet?Baca Ini!
  • Salam Ma'al Hijrah 1431H
  • Million Thanks!
  • Princess Kebaya Contest
  • Bantu Saya Ubah Blog Saya
  • Teknik Trafik Level Master KamiBlogger ( Task ke-2...


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati