TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Tuesday, December 15, 2009 / -9:28:00 PM
Bantu Saya Ubah Blog Saya


Salam..

Arakian tersebut lah kisah akan sejarah tertubuhnya blog 'Ieda Si Pu3 Pelangi' Anak Raja Melayu ..Perasan..citt! :p adalah pada tanggal Ogos 2009..Jika tuan hamba tidak percaya sila lah intai di sini..(Saya bawa anda kembali ke 'zaman silam' sekejap ye..Hihihi..)Yakni lebih kurang 4bulan yg lepas..Bak kata pepatah Melayu tidak sampai setahun jagung pun lagi..(Kembali ke zaman millenium!)Tetapi sebelum wujudnya planet pluto blog nie,saya bermula dengan blog 'My Rainbow Bliss'..'Pelangi' 7 warna itu juga lah yang menjadi trademark saya,kan..Apa lah sebabnya ekk?Sebab pelangi kan penuh dengan warna-warna yang ceria gitu kan..Moreover, lagu-lagu cinta yang menggunakan tittle 'Rainbow' pun banyak..Sebagai contoh, lagu 'Pelangi Petang' (Allahyarham Datuk Sudirman Hj Arshad),'Somewhere Over the Rainbow' ( Eva Cassidy / Catherine McPhee) & e.t.c...Bak kata orang Sepanyol yang tengah asyik bercinta.."El amor miente dentro de cada arco iris"/"Love Lays within every Rainbow"..Huhuhu..bermadah cinta lah pulak(Melalut sampai ke Sepanyol dah nieh!)

Okey,kalau kawan-kawan semua check blog saya nie agak-agak lah kan blog saya nie berkonsep apa,ye?Pada saya,konsep Blog nie ala-ala Bubur Caca sikit..Tau tak Bubur Caca?Tak tau?Meh saya bagitau..Alaa..Bubur yang isi dia tu ada bermacam2 kaler pelangi,kaler ijau,kaler pink,tu.. :p Blog rencam/macam-macam ada..Tapi mungkin agak terlebih sikit 'personal' nye ye..Ada info agama sikit,film review sikit,tentang selebriti sikit ruangan gosip hartis,cerita menarik yang saya ambil dari kotak barang kemas e-mail pun ade.. :) Tu juga lah yang buat  blog saya nie menarik..Agaknya lah..(Kikiki..perasan nye saya..Bagi saya lah menarik,bagi anda saya tatau ler menarik ke tidak..)Tujuan saya berblogging hanya untuk suka-suka pada mulanya selain dari menambah kenalan tapi bila dah masuk blogsphere nie tengok  ada banyak pulak benda-benda buat hati tertarik untuk turut serta..Apa yang menarik tu?Dah tentu lah contest & iklan nuffnang (Mekasih banyak kepada kawan-kawan yang baik hati & ringan jari klik nuff saya!)yang blogger-blogger lain pun pakat ramai-ramai kumpul koleksi hadiah & $$ nie..Uuuu..uuu.. :)


Rasanya memang ramai kawan-kawan blogger yang rapat pun tau kan yang saya ada hobi separa mereng bilamana saya suka/asyik tukar-tukar templates
& blog layout ..Saya pun tak pasti apa masalah mata saya bila dapat sambar templates cantik kemudian apply ke blog, sekelip mata pulak saya nampak macam tak cantik..Tapi bila saya pegi intai-intai templates blog kawan-kawan yang lain(Haaa..yang nie memang akan jadi cerita ngeri!),saya tengok templates kawan-kawan lain lagi cantik & da bomb lagi daripada templates/layput di blog saya ni!Apa lagi kan saya pun gugel lah dengan giatmara giatnya semata-mata nak cari templates yang lebih cantik kut-kut boleh nampak cantik macam templates kawan-kawan yang lain yang cantik-cantik belaka nie..Malangnya..bila dah tukar cat rumah layout baru tu tetap nampak macam tak lawa di mata saya..MasyaAllah!Kalau macam nie teda kerja lain lah saya nak buat selain tukar templates!Tidak,tidak,tidakkk!Saya sudah letih..!Akhirnya,warna hitam,gelap lagi kelam nie yang menjadi pilihan..Nahhh..padan muka saya..nak pilih-pilih kaler sangat..Nak cantik la sangat,ye..TAPI..apa pun,yang penting saya mau templates yang 3 column..Actually,templates blog nie ada 3 column kanan & kiri tapi disebabkan saya dah letak pix saya disebelah kiri tu jadi saya dah tak boleh letak widget lain lagi & jika diletak juga widget tersebut maka akan terjadilah gerhana matahari satu overlay di atas my pix tersebut..(Next year tukar lagi la templates nie nampak nya..hempphh..)
Jadi susunan widget hanya disebelah kanan sidebar..Contohnya untuk ruangan yang kerap digunakan di Blog saya iaitu shoutmix/'rant' selain daripada ruangan 'pengikut/follower'..Jika kawan-kawan yang mau ikuti blog nie boleh follow melalui follower button(selain reading-list di dashboard anda) pada hujung nun on the bottom left sidebar..Jadi jika di lihat  pada sidebar sebelah kanan ada list my blogging buddies e.t.c & bila scroll ke bawah pula kawan-kawan boleh nampak FCU Banner,Blog Malaysia banner,Contest banner,profile tuan tanah,award & lain-lain lagi..

Widget!Ramai blogger termasuk lah saya juga gemar memasukkan widget untuk tujuan mencantikan lagi blog masing-masing,bukan..Pada pendapat saya widget-widget ini mungkin kadangkala akan mendatangkan beban pada blog..Blog akan menjadi berat & loading process akan jadi terlalu perlahan..Sekarang berat blog saya lebih kurang
162.32 KB..Memang obes dah tu..Rasanya memang akan ada lah widget-widget hiasan-hiasan yang terpaksa ditanggalkan dari dinding rumah blog nie nanti..Kalau anda nak timbang berapa berat blog anda,anda boleh timbang dekat bawah nie:




Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)







(eg. iwebtool.com)




Setiap orang punya perancangan masa depan..Saya juga punya perancangan yang sama especially dalam dunia blogging..Saya mahu terus berblogging sambil menjalin persahabatan dengan kawan-kawan & mungkin juga suatu hari nanti blog ini akan menjadi sebuah online shop yang akan menjual produk-produk2 menarik..InsyaAllah..


Selain misi Nuffnang,saya juga ingin berkongsi pendapat,pandangan,komen
tentang apa sahaja melalui blog saya..Jadi saya perlukan kawan-kawan blogger/pengunjung ke blog saya untuk  berkongsi bicara bersama-sama serta memeriahkan lagi blog saya ini..(bukan buatkan blog jadi huru-hara ye..)..Mungkin dengan adanya Contest Level Master sekaligus dapat membantu saya & kawan-kawan blogger yang lain
menambah kenalan selain meningkatkan trafik blog masing-masing..InsyaAllah..Amin..Amin..

+++SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SAMADA PENDAPAT,KOMEN,PANDANGAN ATAU KRITIKAN MEMBUNUH MEMBINA DARIPADA ANDA AGAR SAYA DAPAT MEMPERBAIKI LAGI SEGALA KEKURANGAN YANG ADA DI BLOG 'IEDA THE RAINBOW PRINCESS' INI,YA+++

 +++SEKIAN,TERIMA KASIH!+++

2 SOALAN CEPUEMAS UTK ANDA:
p/s: Adakah ayat-ayat2 yang saya guna pakai di dalam blog saya terlalu 'skema'?
p/s: Sesuaikah saya menggunakan gantinama 'aku' ataupun 'ieda' bagi menggantikan
gantinama 'saya' di dalam setiap post?Adakah 'aku'/'ieda' lebih sesuai daripada gantinama 'saya'?


!SORIIIII..KALAU ANDA TERPENING MEMBACA 'KARANGAN' SAYA INI.. HARI NIE SANGAT HECTIC..SAYA BERLARI KESANA KE SINI DEMI MENYETELKAN
KERJA-KERJA DI PEJABAT & DI RUMAH..ENTRY INI JUGA HASIL DARIPADA FIKIRAN
SAYA YANG DAH LETIH & BERSERABUT..! SOO..SORRY,KAWAN!



Labels: ,


26 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • Teknik Trafik Level Master KamiBlogger ( Task ke-2 )
  • Cabaran Level Master 2009 (FCU Community)
  • Penang, PISA Pikom PC Fair 2009
  • Top Commenter Contest Blog Ekspresi Dot Com!
  • Pesan Dari Bidadari Syurga (Pengalaman Abu Sulaima...
  • Google Sakit ehh!??
  • Apa nie!!!??Kenapa jadi macam nie!!??
  • Nana
  • Astro Boy!!
  • The Twilight Saga: New Moon!(Team Jacob! ;p )


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati