TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Wednesday, December 9, 2009 / -9:34:00 AM
Penang, PISA Pikom PC Fair 2009

Assalamu'alaikum..

Letih,penat,kaki sakit tapi bestt!!Di antara pengalaman yang saya alami sepanjang berkunjung ke PC Fair 2009 di Kompleks Sukan PISA,Penang..Nak tau tak satu rahsia..??Kalau nak tau,saya nie tak pernah pun pergi PC Fair sebelum nie!Cian,kan..If bukan sebab adik saya yang bongsu tu yang beriya2 nak ajak,agaknya memang tak sampai2 lah saya ke PC Fair..I go along with my adik lelaki & adik perempuan bongsu..Kira macam siblings day-out lah hari tu..Kitorang nie memang suka buat bising,jadi riuh-rendah & bergoyang2 lah kereta myvi adik saya dek kerana keriuhan kami bertiga..Mujur lah our parents tak ikut skali,kalau tidaaak..habis kami semua kena rotan lam kereta tu jugak..Kekekek..
Actually, saya pergi PC Fair nie semata-mata sebab temankan adik saya yang bongsu tu je nak beli Celcom Broadband,last2 saya pulak terbeli Mouse dengan Laptop Skins (& upgrade streamyx broadband saya nie by just RM5,bior lelaju sikitt..)..Hishhh..balang manyak mulah..mana boleh tahan maaa..siap ada free gift pulak tu..Haihhh..(Betul tak,Arief??Ngehngehngeh..)Tu pun tahan-tahan nafsu yang membuak-buak daripada borong barang2 dekat situ..Tengok pendrive murah-murah pun rasa nak beli jugak padahal pendrive dah ada 5 kat rumah!Greedy sekejap,mujur cepat hinsaf!So, tak jadi la nak beli.. :p
MasyaAllah..dah nama pun pengalaman pertama,kan..tidak le saya tau yang kat dalam PISA tu memang akan jadi macam Sardin!Penuh dengan umat manusia sampai nak berjalan pun terlanggar-langgar kaki orang lain..Saya suruh adik saya berjalan di depan,I hold her hand dari belakang tau tapi asik terlepas-terlepas..Tak boleh jadi macam nie,saya pulak yang jalan dulu kat depan,sambil dia menolak saya dari belakang..Kihkihkih..Dia kat belakang terkekeh-kekeh tengok saya jalan terhuyung-hayang,kanan kiri..Adoiiii..seksanya..Dengan panasnya,berpeluh2 dah saya waktu tuh..Lepas je dari pintu keluar,terus kitorang pergi serbu gerai yang jual air ais kat luar Kompleks Sukan PISA..Alhamdulillah..lega tekak nie..Minum2 kat luar,kena pulak tiup dengan angin sepoi2 bahasa sambil tunggu adik lelaki saya yang tak keluar2 lagi dari tempat tin Sardin tu..
Lepas tu kitorang pergi ke Queensbay Mall untuk lunch,isi kan perut dengan makanan sedap2 kat sana..Lepas perut pun dah boncet baru kitorang gerak untuk pulang..Waktu jalan2 sekejap kat dalam Mall, kitorang terjumpa seorang pelukis mozaik..Pelukis nie mengambil tempahan daripada pelanggan untuk melukis gambar dorang..Gambar artis pun ada,sebagai contoh, gambar wajah Britney Spears,Rain & ramai lagi..Apa yang menarik tentang 'lukisan' dia nie ialah dia melukis hanya dengan menggunakan PEN BESI YANG BESAR & TANPA MEBGGUNAKAN DAKWAT yang dititik2 dengan titik2 kecil halus di atas mozaik hitam..So,cool kan!Kitorang pun sampai terkonfius samada nak panggil dia nie pelukis atau pengukir?!
(Haahhh..sebelum pulang tu my adik lelaki siap ajak shopping lagi kat tingkat atas Queensbay sebab baju lawa-lawa,ada less discount sampai 70% off tuh!Plan nak ajak tangok wayang pulak lagi tapi tak jadi lah sebab semuanya dah pakat letih belaka..Pheewww..Kitorang pun keluar dari Queensbay Mall ( sambil meninggalkan hati kitorang dekat tingkat atas Queensbay mall.. :p ) 
And Ohh..entah macamana waktu pusing round-about lepas keluar dari Queensbay Mall tu my Adik yang lelaki tu tersalah masuk jalan yang telah membawa kitorang ke tepi pantai!(Kalo macam nie tersalah jalan pun tak ape sebab saya memang suka bile dapat pergi pantai!Wohoo..!)Dapat lah main2 air jap & sempat snap gambar Penang Bridge dari situ..Tapi...just sempat snap 1 gambar saja tiba2 bateri Camera saya dah weak..Haila..taim nie la pun dia nak weak la,nak kong la..Adik saya yang sorang tu ada bawak Camera 1 lagi tapi nah haii..dia park punya la jaoh..Tak larat da nak menapak semata-mata untuk ambil Camera dari dia & nak datang balek pulak ke tepi pantai tu..Lantas saya pun mengambil keputusan untuk kembali semula ke kereta & terus pulang..Sobss..sobss..
Kitorang adik-beradik bukan senang nak kuar same plus adik saya yang bongsu tu tu pun balik umah sekali sekala aje coz dia pun masih study lagi dekat UM..So,weekend tu kitorang rasa sangat enjoy lah dapat keluar bersama-sama!:)

Picture Gallery 1-Di Kompleks PISA
 
Main entrance




Celcom Booth



Adikku syg berdua tengah seyes berdiskusi nak membeli Celcom Broadband..

 
Kire jadik ler tu ye Dik(Kate salesgirl tu)..



Tengah nunggu Akak tu photostate Mykad..



Sempat lew possing dulu..Kikiki..














Maxis Booth




Macam Sardin dah dalam nie..

Pusat Akuatik di sebelah Kompleks PISA


Hello..Hello..Big brader,where r u??
Kitorang da kehilangan jejak Adikku yg 
seorang lagi tu..

Tada!Nie la barang2 yang saya beli di PC Fair..
Tak banyak pun.. :)



Picture Gallery 2-Di Queensbay Mall






Pizza Hut!

Parmesan Breadstix




Chicken Supreme Pizza


 I loveeee Carbonara

Mushroom Soup

Triple Pleasure..Oh..heaven..


Alhamdulillah..

Lukisan di atas Mozaik

Apek encem nie lah yang melokis di mozaik tu
I gues dia nie from Korea lah coz tak pandai speak
Malay..English dia pun dengar mcm lain macam sikit..

Keropok Lekor yang best dari Food Court Queensbay
Mall!

Kaya Ball

Queensbay Mall
 






Picture Gallery 3-Kami sudah mau pulang!


The Penang Bridge

 Dua pulau kecil di situ


Ape kene Mak Cik nieh!?


 Sudah dekat sampai ke rumah..
Phewwww! 




Labels: , ,


8 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • Top Commenter Contest Blog Ekspresi Dot Com!
  • Pesan Dari Bidadari Syurga (Pengalaman Abu Sulaima...
  • Google Sakit ehh!??
  • Apa nie!!!??Kenapa jadi macam nie!!??
  • Nana
  • Astro Boy!!
  • The Twilight Saga: New Moon!(Team Jacob! ;p )
  • Eid Mubarak!
  • Persiapan Menyambut Aidiladha part III!
  • Persiapan Menyambut Aidiladha part II!


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati