TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Tuesday, September 29, 2009 / -11:13:00 PM
Pemergian Yang Ditangisi


Tanggal 9 Syawal pasti meninggalkan kenangan yang menyedihkan pada kami sekeluarga..Apatah lagi pada Ibu saya..Pemergian arwah Aunty Fatimah yg juga diantara teman rapat Mama & kenalan paling rapat pada keluarga kami ditangisi keluarga,sanak-saudara,rakan & taulan allahyarhamah..Beberapa bulan allahyarhamah terlantar menderitai penyakit yg tidak diketahui puncanya & tidak dapat dikesan melalui kaedah rawatan moden..Belas saya rasa bila  melihatkan keadaan fizikal Aunty waktu tu yang sangat2 kurus & cengkung..Ada juga yg kata,mungkin allahyarhamah terkena buatan orang..Wallahhua'alam..Hanya Allah Yg Maha Mengetahui..
Allahyarhamah seorang yang tidak pernah lokek dan sangat mudah menghulurkan bantuan wlupun tanpa diminta..Arwah juga seorang yang tidak berkira dgn keluarga & kawan2..Waktu membuat persiapan perkahwinan saya dulu daripada urusan mencari Mak Andam sampai lah ke urusan menentukan Katering utk jamuan Majlis Perkahwinan saya yang lalu allahyarhamah Aunty Fatimah lah yang paling banyak membantu..Dan paling saya tidak boleh lupa tiap kali Aunty Fatimah memasak Makaroni Bakar,Kek  & Agar2 Buah..Aunty Fatimah tak pernah lupa menghantarnya ke rumah untuk kami sekeluarga sama merasa..Tapi selepas nie,tak kan ada lagi Kek..Makaroni Bakar..& Agar2 Buah..lagi drp Aunty Fatimah..Sehingga ke saat nie pun saya masih terkenang wajah suci arwah Aunty Fatimah yang saya tatap buat kali terakhir kelmarin..Kata orang tua2 tak baik meratapi orang yang telah pergi..Sampai ke saat ini saya cuba membendung airmata yang bergenang daripada mengalir..Sebak hati mengenangkan orang baik2 yang terlebih dahulu kembali ke pangkuan Illahi..Memang benar,segala yang berlaku semalam,hari ini & esok segalanya di dalam genggaman takdir Allah..Hanya Dia yang berhak mematikan & juga menghidupkan setiap makhluk di muka bumi..Daripada Dia kita datang & kepada Dia juga kita kembali..Semoga roh Aunty Fatimah di cucuri rahmat serta di tempatkan di kalangan orang2 Mukmin yang dikasihi Allah..Al-Fatihah..




Labels: ,


12 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • Potret Aidilfitri (2009)
  • Detik Terakhir Ramadhan..
  • Keje Ohhh Keje..
  • Dariku Untukmu..
  • Saya dapat Kad Raya.. :)
  • Sangat Cantik Masjid Nie!
  • Amalan Pada Malam Lailatul Qadar
  • Contest Ibu Damia..
  • Mencari Al-Qadr ( Lailatul Qadar )..
  • Bibir Gothic Ku!!


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati