TINTABICARAHATI
Disclaimer

Hi.
IF YOU HAVE ABSOLUTELY NO IDEA WHERE THIS IS, fyi,THIS IS
Tinta Bicara Hati
My Blog,my opinion. If U dun like it though.. Pls leave then. To stalkers..I mean 'she & her frens'.. (You know who you are), you are UNINVITED here.. So,go away!!!!Get your life!!

Profile

Lady E, January 1984,
Small Town, Malaysia.

Obsessed with TV Shows,
Supernatural, Big Apple Donuts,Secret Recipe,Books, Mags.


I hope We will be friends
as long as stars twinkle in the sky..
'till the oceans run dry
& 'til the day I die..InsyaAllah.."

XOXO
Lady E
.


My Shining Stars




Tagbox




BlogEntries
» Wednesday, September 2, 2009 / -9:24:00 PM
Eksiden!Pandu Cermat..Anda Mampu Mengubahnya..

Alat keselamatan penunggang Motorsikal yg utama adalah Helmet/Topi Keledar..Keselamatan jalanraya t'amat2 lh perlu diberikan keutamaan terutama sekali kpd penunggang Motorsikal..Tetapi ada juga sesetengah penunggang atau pembonceng yg tdk menitik beratkan soal pemakaian Helmet sbg salah 1 langkah persediaan bagi m'hadapi risiko'malang tdk berbau'di jalanraya..Knp tiba2 saya seperti seorang Pulis Trafik pula nie??Nk tahu knp?Baca lh cerita di bwh ini..

Tengahari Sabtu yg lepas, saya terima 1 panggilan telefon..Tertera pd skrin no.Hp yg x saya kenali..Haihhh..siapa pula call nie?!Saya kalau no.Hp yg x dikenali nie mmg mls  saya nk layan..Tp jwb lh juga kn sampai 2x dia call nie.."Hello..?"Kata saya.."Hello..!"Dgr pula suara di sebelah sana..Lps tu"Sygg..Abg eksiden nie!!"..Saya pun"Haahh..!?Abg!?Nie sape nie?Ckp betol2..!"Jwb balek pemanggil.."Abg,lh.."Dgr suara perlahan amat mcm menahan sakit pun ade..Saya bls balek"Ehh..Abg nie main2 dgn Hp kwn nie knp??"Suami saya jawab balek"Ya,Allah..!Abg x main2 lh nie..Sungguh Abg eksiden!"Tiba2 dgr siren ambulan..!Huhh!?Abg eksiden!?? ;O Lps tu terus Hp bertukar tangan pd kawan suami saya.."Kak,nanti dtg Hospital ya dkt Unit Kecemasan..!"Pupp!"Talian putus..Memang betol lh suami saya eksiden..!Ya,Allah..Saya mula gelabah..Mati2 lh saya ingat da kena prank call dgn suami saya td..Bukan ape,kadang2 mcm tu lh dia salu menyakat saya..

Saya terus siap2 pegi Hospital..Bile pegi Hospital,hubby baru lepas kuar drp Bilek X-Ray..Humm..habis lh saya tengok kaki dia calar-balar,kaki kiri x boleh gerak..Kata Doktor ligamen terkoyak..Muka pula dh calar2 berdarah..Astaghfirullah..Ceritanya hubby nie dh pegi cium b*nt*t Bas..!Bas tu pulak laju dgn lampu break x menyala tiba2 berenti,habis lh hubby x sempat plk nk brake..Jd lh kesah'malang x berbau'..Alhamdulillah..mujur hubby x perlu bermalam di ward..Humm..tu lah suruh naik kereta pegi keje xnk,jalan jammed katenye..Hari nie dia dah kembali bekerja..Mujur lah die pakai Helmet..Kalau tdk habis la kepala die kene gegar ngan Bas..T'ingat pulak kesah Adik lelaki saya yg pernah eksiden dulu gara2 nk mengelak anjing melintas jalan..Mujur Adik saya pakai Helmet waktu tunggang Motorsikal tu..kalo x ada Helmet x dpt lh nk bayangkan apa akn jadi pd kepala dia bila terseret divider jalan tu, batu sebesar jari kelingking pulak masuk dlm kulit tangan..Habis kene koyak kulit tangan die dgn Dokter..Ya,Allah..Ngeriiiiii,lh!!

MORALNYA..JANGAN LAH PANDANG ENTENG DGN PEMAKAIAN HELMET,X KIRA LAH KALAU NK TUNGGANG MOTORSIKAL HANYA UTK PERGI KE KEDAI SEBERANG JALAN TU JE PUN..YANG PENTING HELMET MESTI PAKAI..!LAGI SATU JGN LUPA BACALAH DO'A NAIK KENDERAAN KE..SETIDAK2NYA KITA BERUSAHA MENGELAK KECELAKAAN..NAK2 PULAK TAIM DEKAT2 RAYA NIE..SEMUA PAKAT2 NAK BALEK KAMPUNG KN..HATI2 LAH DI JALAN RAYA..KESELAMATAN ANDA TU YG PENTING..JANGAN SAMPAI BERAYA DI HOSPITAL ATAU X SEMPAT LANGSUNG NK BERAYA GARA2 KESELAMATAN JALANRAYA DIABAIKAN..PANDU CERMAT,ANDA MAMPU MENGUBAHNYA!

Sila klik laman web ini utk langkah2 keselamatan bagi pemandu kereta dan juga penunggang motorsikal..



Labels: ,


7 comments
▲ Back to top


MusicBox





Nuffnang



Recents

  • Lagu Syahdu Malam Ramadhan..
  • Selamat Hari Kemerdekaan Yg ke-52,Malaysia!Merdeka!
  • My New Blog!


  • Flashbacks

    August 2009 September 2009 October 2009 November 2009 December 2009 January 2010 February 2010 March 2010 April 2010


    Loves

    ♥Adol ♥Adjla ♥Alynn ♥Anis ♥Areman ♥Asada ♥Ateh ♥Auna ♥Ayu ♥Baiti ♥Bie Azreena ♥Bulan ♥Cik Dara ♥Dhada ♥Eryatie ♥Hada ♥Hanie ♥Hans ♥Iffa ♥Javabis ♥Ken Wooi ♥Lisa ♥Maisarah ♥Mat Ju ♥Mbak Nura ♥Mr Suhaimi ♥Morika ♥Nana ?Naz ♥Notes from the Clinic ♥No Warez ♥Pangkin 4 Rest ♥Rampage ♥Sis Nza ♥Sis Syuhada ♥Sizuka ♥Surie ♥Wawa Syaida ♥Yana
    Tinta Bicara Hati